پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران

پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران (1)

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ق.ظ

پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران (1)

 

زمانی که کمپین گوگل ادوردز خود را آغاز می‌کنید، تصمیمات زیادی هستند که باید آن‌ها را در نظر تا از پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران بهره مند شوید. سوالاتی از قبیل: در یک روز باید چه اندازه برای بودجه روزانه اختصاص بدم؟ آیا پیشنهاد قیمت من در مزایده‌ی تبلیغ در گوگل ادوردز کافی خواهد  بود؟ آیا تبلیغات خود را باید بر روی Search Network نمایش بدهم یا Display Network؟ و این فهرست همینطور ادامه دارد  باید تمامی این ها را رعایت بکنید تا پاییت تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران به شما اختصاص داده شود .

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد تازه وارد  در حین راه اندازی تبلیغات گوگل انجام میدهند، استفاده نامناسب از کلمات کلیدی گوگل ادوردز و بی‌توجهی به انواع این کلمات است. شاید انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز از ابتدای کار کمی دشوار باشد، اما زمانی که با انواع این کلمات کلیدی آشنا شوید مطمئن باشید که تبلیغات‌تان در گوگل به شکلی هدفمند به نمایش در می‌آیند.

در ادامه با انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز چه هستند؟

یکی از آن چیز هایی که در محاسبه پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران به سایت شما کمک میکند انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز (یا به انگلیسی Keywords Match Types) پارامترهایی هستند که بر روی کلمات کلیدی تبلیغ گوگل شما تنظیم می‌شوند و گسترۀ نمایش تبلیغ برای کاربران را مدیریت می‌کنند.

وقتی که برای کمپین ادوردز خود یک کلمه کلیدی انتخاب کرده و برای آن پیشنهاد قیمت می‌دهید، باید یکی از این انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز را انتخاب کنید. هر یک از این انواع کلمات کلیدی به گوگل می‌گویند که تبلیغات شما برای چه سری از جستجوکنندگان گوگل و برای چه جستجوهایی به نمایش در بیایند.

اگر بخواهیم ریزتر شویم، باید بگوییم که ۴ نوع کلمه کلیدی در گوگل ادوردز وجود دارد:

  • کلمات کلیدی Broad Match
  • کلمات کلیدی Modified Broad Match
  • کلمات کلیدی Phrase Match
  • کلمات کلیدی Exact Match

در این مقاله هر یک از این انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت چرا استفاده درست از این کلمات کلیدی برای موفقیت کمپین تبلیغات گوگل شما اهمیت دارند و باعث استفاده شما از پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران میشود.

کلمات کلیدی Broad Match

خب، می‌دانیم که گوگل پروسه پیدا کردن مشتری از طریق ترافیک موتور جستجو را ساده کرده است. تنها کاری که باید بکنید این است که در کمیپن تبلیغات گوگل ادز خود، کلمات کلیدی مورد نظر را وارد کنید و دکمه ذخیره را فشار دهید، به صورت شما در نتایج گوگل برای آن کلمات کلیدی متن آگهی خود را خواهید دید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید تا از پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران استفاده کنید این است که نوع کلمات کلیدی گوگل ادوردز به طور پیش فرض بر روی Broad Match تنظیم شده‌اند. اگر با مفهوم Broad Match آشنا باشید می‌دانید که این نوع کلمه کلیدی می‌توان برایتان مشکلات زیادی ایجاد کند.

خب ، اولین نوع کلمات کلیدی گوگل ادوردز که می‌خواهیم به شما را با آن آشنا کنیم، همین کلمات کلیدی Broad Match است. کلمات کلیدی Broad Match، آن نوع کلمات کلیدی هستند که به شما اجازه دسترسی به بیشترین تعداد مخاطب را می‌دهد. وقتی که نوع کلمات کلیدی گوگل ادوردز خود را Broad Match انتخاب می‌کنید به این معنی است که اگر کلمه کلیدی شما به هر نحوی در یک جمله جستجو شود، تبلیغ شما برای کاربر به نمایش در می آید.

همینطور، با انتخاب کلمات کلیدی Broad Match ، تبلیغ گوگل شما برای جستجوهایی که غلط املایی دارند و یا از کلمات کلیدی هم معنی استفاده می‌کنند نیز نمایش داده می‌شود. برای مثال، اگر برای کلمه کلیدی کلاه زنانه از Broad Match استفاده کنید، تبلیغ شما برای افرادی که عبارات کلاه مردانه، شال زنانه یا پالتو زنانه نیز به نمایش در می‌آید. به علاوه، ممکن است گوگل تبلیغ تان را برای جستجوهای مشابه نیز به نمایش بگذارد به طور مثال اگر کسی دنبال جستجوی عبارت کلاه چیست؟ باشد ممکن است که تبلیغ شما به او نمایش داده شود، در حالیکه این کلمه در کلمات کلیدی شما نیست.

کلمات کلیدی Broad Match هیچ نشانه‌ای ندارند

و اصلا برای بیزینس های داخل ایران که محصولاتی را ارائه میدهند به کار نمی آید در اصل برای کسب visitor بیشتر به سایت خود این کلمه مورد استفاده قرار میگیرد.

از آنجاییکه کلمات کلیدی Broad Match برای کسب بیشترین تعداد مخاطب تعبیه شده‌اند، ممکن است که تعداد زیادی از جستجوکنندگان با دیدن تبلیغ شما بر روی آن کلیک کنند و وارد وب‌سایت‌تان شوند. درست است که کلمات کلیدی Broad Match ترافیک خوبی را به سایت شما منتقل می‌کنند اما از آنجایی که بیشتر این ترافیک نا مربوط است، بازدهی مناسبی برایتان به دنبال نخواهد داشت و در اکثر موارد، تنها هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

بنابراین دلیل باید گفت که آگهی‌دهندگان در زمان استفاده از کلمات کلیدی  Broad Match باید بسیار دقیق باشند تا مطمئن شوند پولی که بابت هر کلیک پرداخت می‌کنند برای ترافیکِ ورودی غیر مرتبط نباشد. البته این مشکل با استفاده از کلمات کلیدی منفی یا Negative Keywords قابل حل است که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد. استفاده از  Negative Keywords به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات گوگل خود را تنها برای جستجوهای مرتبط با کسب و کار خود به نمایش بگذارید.

کلمات کلیدی Modified Broad Match

کلمات کلیدی Modified Broad Match را می‌توان نوعی کلمه کلیدی بین Broad Match و دیگر انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز دانست. در حقیقت، کلمات کلیدی Modified Broad Match به شما اجازه می‌دهند تبلیغتان به تعداد زیادی از جستجوکنندگان نمایش داده شود، و هم‌زمان کنترل بهتری بر روی پخش تبلیغ خود داشته باشید.

برای این کار می‌توانید با استفاده از پارامتر “+” در قسمت جایگزاری کلمات کلیدی (Key Phrase) نمایش تبلیغ‌تان را بر روی کلمات کلیدی خاص متمرکز کنید. در واقع، زمانی که علامت “+” را در ابتدای عبارت کلیدی خود قرار می‌دهید به گوگل می‌گویید که جهت نمایش تبلیغ به کاربر، عبارت مورد نظر حتماً باید در کوئری جستجو وجود داشته باشد.

برای تعیین کلمات کلیدی Modified Broad Match از علامت +به اضافه استفاده می‌شود

برای مثال اگر عبارت  +موبایل و +سامسونگ را به عنوان کلمه کلیدی کمپین خود قرار دهید، تبلیغ شما برای کوئری‌های جستجویی مانند نقد و بررسی موبایل سامسونگ نمایش داده می‌شود که این  بعث بهره مندی شما از پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران میشود.

برای بررسی سایر کلمات کلیدی به مقاله پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل درایران (2) مراجعه بفرمایید.

شرکت نوین ایده
🌎 http://novinideh.com/
☎️ 02188918058
📞 09123233064

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی