پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران (3)
پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران (3)
نتیجهگیری
خب، در این مقاله با انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز آشنا شدیم و دیدیم که انتخاب هر یک از این کلمات چگونه میتواند نوع مخاطبان؛ ترافیک وبسایت و حتی هزینههای شما را نیز کاهش دهد. شاید باورتان نشود، اما تعیین نوع کلمه کلیدی یکی از مهمترین قسمتهای مدیریت یک کمپین تبلیغات گوگل است که باعث ایجاد پایین ترین تعرفه های بلیغ در گوگل در ایران برای اکانت شما میشود.
تعداد زیادی از افرادی که به تازگی با ادوردز آشنا شدهاند از اهمیت کلمات کلیدی تبلیغ خود آگاهی ندارند و تصور میکنند که تنها با پرداخت پول میتوانند لینک سایتشان را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. همین موضوع سبب میشود که بودجه کمپین آنها طی مدت کوتاهی مصرف شود بدون اینکه هیچ تاثیر مثبتی برایشان نداشته باشد که باعث ایجاد پایین ترین تعرفه های بلیغ در گوگل در ایران برای اکانت شما نمیشود.
.
اگر به تازگی با گوگل ادوردز آشنا شدهاید، حتماً تعریف درستی از نوع کمپین تبلیغاتیتان و مخاطبان هدف خود داشته باشید. این امر به انتخاب صحیح کلمات کلیدی گوگل ادوردز و بهینه سازی کمپین تبلیغاتیتان کمک قابل توجهی میکند.
هنگامی که کسبوکارها قصد استفاده از تبلیغات در گوگل را دارند با یک مسئله اساسی مواجه میشوند؛ این که چگونه میتوانند با کمترین هزینه، بالاترین جایگاه را در بین تبلیغات گوگل یک کلمه کلیدی به دست آورند؟ هرکدام از این دو سوال بخشهای مختلف و مهمی در بردارند که پیشتر به تفصیل به آنها پرداختهایم، اما در این مقاله قرار است به امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا Quality Score، یکی از مهمترین عوامل تعیینکننده میزان هزینهی تبلیغ در گوگل بپردازیم در گذشته بررسی امتیاز کیفی تبلیغات گوگل بسیار دشوار بود؛ به این دلیل که گوگل به کاربران اجازه نمیداد تا فاکتورهای تعیین کننده Quality Score تبلیغ خود را تشخیص داده و بررسی کنند. اما آخرین تغییری که گوگل ادوردز در سیستم API خود انجام داد، (که باعث ایجاد پایین ترین تعرفه های بلیغ در گوگل در ایران برای اکانت شما میشود.) امکان دسترسی به آنالیزهای ارزشمند از فاکتورهای امتیاز کیفی تبلیغات را فراهم کرده است. با ما همراه باشید تا ۰ تا ۱۰۰ امتیاز کیفی تبلیغات گوگل را برایتان شرح دهیم.
امتیاز کیفی تبلیغات گوگل چیست؟
به زبان ساده میتوان گفت امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا همان Quality Score، عامل تعیینکننده رتبه تبلیغات (Ad Rank) یا همان سیستم امتیازدهی به متن تبلیغ است که طبق آن، رتبه آگهی شما برای نمایش مشخص میشود. برای محاسبه امتیاز کیفی تبلیغات، گوگل به چند فاکتور اهمیت میدهد:
- نرخ کلیک (CTR)
- میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن
- کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود
- میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل
- تاریخچه فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما
پس از بررسی عوامل بالا، گوگل امتیاز نهایی تبلیغ شما را محاسبه میکند و هزینه پرداختی بابت تبلیغ را اعلام میکند.
امتیاز کیفی تبلیغات گوگل چه مزایایی دارد و چرا مهم است؟
اگر تا امروز تصور میکردید که تنها با پرداخت پول بیشتر میتوانید جایگاه بهتری در تبلیغات گوگل به دست آورید، باید بگوییم که تصورات شما خالی از اشکال نیست! درست است که با هزینه زیاد میتوانید در صدر نتایج تبلیغات گوگل باشید، اما زیبایی استفاده از گوگل ادوردز در این است که بتوانید با پائینترین مبلغ، بهترین Ad Rank را به دست آورید که باعث ایجاد پایین ترین تعرفه های بلیغ در گوگل در ایران برای اکانت شما میشود.
.
گوگل به کیفیت عبارات تبلیغاتی که برای آگهیتان انتخاب میکنید اهمیت میدهد. شاید باور نکنید اما متن تبلیغ گوگل شما تاثیر بسیار زیادی در رتبه آن دارد . امتیاز کیفی تبلیغات گوگل نشاندهندهی این است که آگهی تبلیغ شما و صفحهای از وبسایتتان که کاربر از طریق جستجو در آن فرود میآید چه میزان مفید بوده و کاربران چقدر روی تبلیغتان کلیک کرده و وارد آن شدهاند. بنابراین یکی از فاکتورهای تعیینکننده در افزایش ترافیک وبسایتتان به شمار میرود. گوگل برای امتیاز کیفی تبلیغ شما امتیازی بین ۱ تا ۱۰ را در نظر میگیرد (۱= بدترین امتیاز، ۱۰=بهترین امتیاز).
هربار که شخصی در گوگل جستجو میکند، گوگل ادوردز Ad Rank را محاسبه میکند و مولفهی امتیاز کیفی شما وارد عمل میشود. Ad Rank تعیینکننده این است که تبلیغ شما کجای نتایج نمایش داده شود. امتیاز کیفی بالاتر را میتوان به Ad Rank بهتر و Ad Rank بهتر یک تبلیغ را به هزینه کمتر و رتبهبندی بهتر ترجمه کرد.
به عنوان اصلیترین موتور جستجوی جهان، گوگل تمرکزش را بر تجربهی کاربر گذاشته است. هدف نهایی گوگل این است که مرتبط ترین نتایج را به کاربران نمایش دهد تا آنها بهترین تجربهی جستجوی ممکن را داشته باشند. بنابراین تبلیغ شما هم باید به شکلی باشد تا تجربه خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد که باعث ایجاد پایین ترین تعرفه های بلیغ در گوگل در ایران برای اکانت شما میشود. علاوه بر متن آگهی تمام موارد گفته شده در بالا، در تعیین رتبه تبلیغ گوگل شما موثر هستند. در ادامه هر یک از این موارد را بررسی خواهیم کرد.
به ادامه مقاله ما در ارتباط با پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران مراجعه بفرمایید .