پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران (5)
پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران (5)
امتیاز کیفی Ad-Level
یک مورد دیگر که در محاسبه پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران اهمیت زیادی دارد امتیاز ad-level است تبلیغاتی که در هر Ad Group گوگل ادوردز شما قرار دارد، مطمئناً نرخ کلیک متفاوتی دارند. همانطور هم که میدانیم نرخ کلیک عامل مهمی در تعیین امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا Quality Score محسوب میشود. اگر نرخ کلیک تبلیغات Ad Groupهای شما پائین باشد، ممکن است که به امتیاز کیفی کلی شما صدمه بزنند زیرا ادوردز برای محاسبه امتیاز کیفی، امتیاز تمام تبلیغات شما را محاسبه میکند. شما به دو طریق میتوانید امتیاز کیفی Ad-Level خود را افزایش دهید:
- هر تبلیغی که نرخ کلیکی کمتر از ۱.۵% دارد را حذف کنید و از آن دسته یک تبلیغ جدید را بسازید. البته یک آگهی به تنهایی فاکتور ایجاد امتیاز کیفی ضعیف نیست زیرا فاکتورهای دیگری نیز مانند مبلغ پیشنهادی بابت هر کلیک و میانگین رتبه، تاثیر زیادی بر روی این امتیاز دارند.
- مطمئن شوید که کلمهی کلیدی اصلی در عنوان تبلیغ ذکر شده و کلمات کلیدی فرعی نیز در بدنهی متن تبلیغ آمده است. همچنین، بهتر است URL صفحه نیز دربرداندهی کلمه کلیدی مرتبط باشد.
با برسی این 2 مورد میتوانید پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران را در اکانت ادوردز خود به کار ببرید.
امتیاز کیفی صفحه فرود (Landing Page)
در طراحی صفحه فرود باید در نظر داشته باشید آیا بازدیدکننده تمایل دارد که اقدام مدنظرتان را انجام دهد یا نیاز دارد بیشتر در وبسایت کاوش کند تا به چیزی که احتیاج دارد برسد. آیا چیزی را که به دنبالش است در صفحه فرود شما خواهد یافت یا دوباره باید به صفحه نتایج جستجوی گوگل بازگردد؟این یک عامل مهم در تعیین پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران است که خیلی از عزیزان ما به آن توجه نکرده و بعد از یک بار تجربه ادوردز برای سایتشان میگویند فایده ای ندارد و نمی صرفه.اما اگر به این موضوع توجه کنید قطعا به نتیجه خواهید رسید.
صفحهی فرود مناسب، نرخ تبدیل سایت شما را افزایش میدهد، در حالی که صفحه فرود نامناسب، مشتریان بالقوه شما را به سمت رقبا روانه میکند. اما چرا صفحه فرود انقدر مهم است؟ صفحه فرود مناسب نه تنها بر روی امتیاز کیفی و رتبه تبلیغ گوگل تاثیر مستقیم دارد، بلکه هزینه تبلیغتان را به شکل چشمگیری کاهش میدهد. هرچه Landing Page بهتر باشد، امتیاز کیفی و Ad Rank شما بهتر خواهد بود در نتیجه باعث به وجود آمدن پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران برای اکانت شما میشود و هزینه متوسط هر کلیک به طور چشمگیری کم میشود .
اگر تصور میکنید Landing Pageتان تجربه کاربری خوبی ارائه نمیکند، این تغییرات جزئی را اعمال کنید تا سطح عملکرد آن را ارتقا دهید:
- پیش از آنکه از کاربر درخواست کنید فرمی را پر کند یا اطلاعاتش را به شما دهد، به طور واضح محصولات و یا خدماتتان را برای او شرح دهید.
- اگر هزینه تبلیغات برای پلتفرم موبایل پرداخت کردهاید، مطمئن شوید صفحه فرودتان برای کاربرانی که از طریق موبایل به سایت شما وارد شدهاند کاملاً واضح است و به راحتی میتوانند آن را مشاهده کنند.
- مطمئن شوید صفحه فرودتان طولانی نباشد تا کاربران خسته نشوند.
- سرعت لود شدن صفحه فرود را افزایش دهید.
- محتوای صفحه فرود باید خاص بوده و از دیگر وبسایتها کپی نشده باشد.(مهم)
- صفحه فرودتان باید بیشترین ارتباط را با متن آگهی و کلمات کلیدی آن داشته باشد.
- مطمئن شوید اطلاعات کافی برای برقراری ارتباط مانند تلفن، ایمیل و آدرس در صفحه فرود وجود دارد (Call To Action).
- از پاپ-آپها پرهیز کنید.
نتیجهگیری
همانطور که دیدیم، امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا همان Quality Score معیار مهم سنجی ارتباط تبلیغ با محتوای شماست. بهبود امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل میتواند ساختار کمپینهای تبلیغ در گوگل شما را به گروههای کوچکی به راحتی قابل مدیریت هستند، تغییر دهد. همچنین، تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی کیفیت و دقت تبلیغهای شما و محتوای سایتتان را ارتقا میدهد. به این ترتیب قادر خواهید بود تا مشتریان واقعی خود را هدف بگیرید که در غیر این صورت پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران برای شما محاسبه نمیشود.
امتیاز کیفی تبلیغات گوگل به دلیل نبود ارتباطی منطقی بین کلمات کلیدی، گروههای تبلیغاتی، متن آگهی و صفحه فرود اتفاق میافتد. زمانی امتیاز کیفی تبلیغ گوگل شما بالا خواهد بود که گروههای کلمات کلیدی حساب ادوردزتان دارای کلمات کلیدی مرتبط باشند، متن آگهیهای شما با هر یک از گروههای تبلیغای مرتبط باشند و صفحه فرود سایتتان همان محصول یا خدماتی را ارائه کند که در متن آگهی به آن اشاره شده است. توجه داشته باشید که هیچ فرمول یا جواب آسانی برای تشخیص امتیاز کیفی تبلیغ وجود ندارد و تنها با دقت فراوان و تجربه استفاده میتوان آن را بهبود بخشید.
امیدوارم این مقاله توانسته باشد به سوالات شما درباره پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران پاسخ داده باشد. در صورتی که برای کمپین تبلیغات گوگل خود به مشاوره نیاز دارید، حتماً با ما تماس بگیرید.
اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود به صورت آنلاین هستید، به احتمال زیاد درباره کمپین تبلیغات کلیکی گوگل تحقیقات زیادی انجام داده اید. یک کمپین تبلیغات گوگل خوب می تواند مشتریان بسیاری را به سمت شما روانه کند و تجارت شما را رشد دهد.
با این اوصاف، کسب و کارهای زیادی وجود دارند که در کمپین تبلیغات کلیکی گوگل خود اشتباهات فاحشی را انجام می دهند که همین امر باعث می شود سود قابل توجهی از هزینه کمپین PPC خود به دست نیاورند.
البته من به آنها کمی حق می دهم. اگر شما هم متوجه شوید تمام هزینه هایی که بابت کمپین تبلیغات کلیکی گوگل صرف کرده اید هیچ ارزشی نداشته اند، قطعاً نا امید می شوید و دیگر در این حوزه سرمایه گذاری نخواهید کرد.
اما باید به خاطر داشته باشید، بازگشت سود حاصل از سرمایه (ROI) آنقدرها هم دشوار نیست زیرا زمانی که در حال انتخاب کلمات کلیدی خود هستید، می توانید به راحتی از قصد و نیت کاربر مطلع شوید.
برخی از کسب وکارها هر ماه هزینه های هنگفتی را صرفِ کمپین تبلیغات کلیکی گوگل خود می کنند، اما باز هم نمی توانند سهم خوبی از بازار را به دست آورند. بروز این اتفاق دلایل بسیار ساده ای دارد که به راحتی می توان از آنها جلوگیری کرد.