پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران (4)
پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل در ایران (4)
انواع امتیاز کیفی تبلیغ گوگل و روشها بهبود آنها
امتیاز کیفی نرخ کلیک (CTR)
نرخ کلیک یا CTR، احتمال اینکه آگهی شما برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر کلیک خواهد داشت را اندازهگیری میکند. چک کردن میزان نرخ کلیک در کمپینهای تبلیغاتی به شما کمک میکند آن کلماتی را که ارتباط زیادی با آگهیتان ندارند را شناسایی و حذف کنید که این کا باعث وجود پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران برای اکانت شما میشود. از نرخ کلیک سه وضعیت مختلف را دریافت خواهید کرد:
- بالاتر از حد میانگین
- در حد میانگین
- پایینتر از حد میانگین
وضعیت در حد میانگین و بالاتر از حد میانگین نشان میدهند که مشکل زیادی درباره نرخ کلیک کلمه کلیدی در مقایسه با سایر کلمات کلیدی ادوردز وجود ندارد. اما اگر وضعیت نرخ کلیکتان پایینتر از حد میانگین باشد، باید متن آگهیتان را مجدداً بنویسید تا آگهیتان ارتباط بیشتری با کلمات کلیدی اصلی داشته باشد. علاوه بر این، مطمئن شوید که متن آگهی دربردارندهی تعدادی از کلمات کلیدی انتخابیتان نیز باشد که این نکته بسیار مهمی در محاسبه CTR و در نتیجه پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران است.
امتیاز کیفی مرتبط بودن تبلیغ (Ad Relevance)
مرتبط بودن تبلیغ، مشخص میکند که تبلیغ شما چه میزان به کلمه کلیدی انتخابی آگهیتان، مرتبط است. مرتبط بودنِ تبلیغ بهترین راه برای کمک به شماست تا به کلمه کلیدی که به میزان کافی با تبلیغاتتان مرتبط نیست پی ببرید. این شاخصه هم با سه وضعیت شناخته میشود:
- بالاتر از حد میانگین
- در حد میانگین
- پایینتر از حد میانگین
دو وضعیت در حد میانگین و بالاتر از حد میانگین نشان از این دارد مشکلی با مرتبط بودن کلمات کلیدی مدنظرتان وجود ندارد. وضعیت پایینتر از حد میانگین نشان میدهد تبلیغ شما نیاز به پیشرفت دارد. این وضعیت به این معناست که کلمه کلیدی یا تبلیغتان به حد کافی خاص نشده یا گروه تبلیغاتتان به حدی گسترده است که عناوین مختلفی را پوشش میدهد و پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران را برای شما حساب نکند.
اگر در چنین وضعیتی هستید سعی کنید در انتخاب کلمات کلیدی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید. این کار را با ساختن گروههای تبلیغاتی آغاز کنید که کلمات کلیدیشان به هم نزدیکتر است. همچنین، مطمئن شوید متنی که در آگهی خود نوشتهاید با کلمات کلیدی بهتر ترکیب شده است که همانطور که گفتیم این در محاسبه پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل به شما کمک زیادی میکند.
ما به شما کمک میکنیم یک کمپین پر قدرت و کم هزینه برای تبلیغات گوگلی خود راه بیندازید.
امتیاز کیفی حساب گوگل ادوردز
امتیاز کیفی حساب گوگل ادوردز بر اساس تاریخچه عملکرد تمام کلمات کلیدی و تبلیغات آن کلمات تعیین میشود. به این معنا که اگر تعداد زیادی از کلمات کلیدی با امتیاز کیفی ضعیف در حسابتان دارید (حال این ضعیف بودن به هر دلیلی باشد) امتیاز کیفی حسابتان نیز پایین خواهد بود که این به این معناست که پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران برای اکانت شما محاسبه نشود.
زمانیکه میخواهید کلمه کلیدی جدید، گروههای تبلیغاتی (Ad Groups) یا کمپین تبلیغاتی جدید راهاندازی کنید به علت اینکه سطح امتیاز کیفی حسابتان پایین است؛ گوگل آنها را محدود میکند. بنابراین باید بسیار تلاش کنید تا امتیاز کیفی بالاتری را کسب کنید. شما از طریق روشهای زیر قادر خواهید بود تا امتیاز کیفی حساب گوگل ادوردز خود را بهبود بخشید:
- اگر سایتتان یک حساب ادوردز دارد، حساب دیگری برای آن نسازید زیرا این کار برخلاف مقررات ادورزد است و با انجام این کار اکانتتان تعلیق خواهد شد و دامنه شما جزو لیست سیاه گوگل قرار میگیرد.
- زمانی که کمپینهایتان و گروههای تبلیغاتیتان کارایی ضعیفی دارند بهترین کار این است که تمامی آنها را متوقف کرده و کمپین جدیدی را آغاز کنید.
- کلمه کلیدی قدیمیتان را در کمپین جدید کپی پیست نکنید زیرا با این کار تاریخچهی امتیاز کیفی خود را نیز به کمپین جدید منتقل میکنید.
- زمانی که کمپین جدیدتان آماده شد، کمپینهای قدیمی را حذف کنید. کمپینهای متوقف شده تاثیر بیشتری نسبت به کمپینهای حذف شده بر حساب شما دارند.
- اگر برای یک کلمه کلیدی امتیاز کیفی پایینی دارید و میخواهید دوباره از آن استفاده کنید، هرچه در توان دارید انجام دهید که امتیاز کیفی کلمه کلیدی جدید را با بازبینی صفحه فرود و مولفههای دیگر افزایش دهید.
- اگر همچنان یک کلمه کلیدی امتیاز کیفی پایینی داشت، به سادگی آن را حذف کنید و جایگزین دیگری برای آن بیابید که به محصول یا خدماتتان مرتبطتر باشد.
مطلب جالبی بود
به پیج مام سر بزنید
https://pavankala.com